Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2007

πότε τελειωνει η μαθηση?

η ερωτηση αφορα κατα την γνωμη μου το συνολο ολων των τομεων της ζωης μας, αλλά θα το περιορισω στην σπηλαιολογια.

πότε ενας σπηλαιολογος "τα ξερει ολα"?

μπορει να κανει τα Α επιπεδου σεμιναρια 25 φορες και αλλες τοσες τα Β.
να τον παρουν μετα απο κοντα 40 δασκαλοι κι 60 βοηθοι και να τον προχωρησουν στο συνολο της γνωσης τους.
να κανει 2007 βαραθρα.

τα εμαθε ολα?

τελειωνει ποτέ η μάθηση?

καθε σπηλαιο ειναι διαφορετικο, καθε μερα ειναι διαφορετικη, καθε στιγμη ειναι διαφορετικη και μπορει να σου παρουσιαστει η προκληση που δεν σου διδαξαν πως να αντιμετωπισεις, ή να κανεις την μαλακια που δεν περιμενες οτι θα κανεις "εσυ", ακομη και σε σπηλαιο που καταντησες να το λες "σπηλαιακι" επειδη το εκανες 400 φορες.

ολοι μαθητες ειμαστε και θα ειμαστε.
δεν υπαρχει τελος στην γνωση, στα βιωματα, ή στην εμπειρια!

συμμαθητες.
οπως στα σπηλαια ετσι και στην ζωη.

με διαφορετικο γνωσιακο επιπεδο και εμπειρια, αλλά μαθητες.
μαθητες που μαθαινουν απο τους παλιους και μαθαινουν στους νεωτερους.

εφερα παραδειγμα την σπηλαιολογια επειδη την θεωρω μη ανταγωνιστικη ενασχοληση.
πως γινεται να ανταγωνισθεις αυτον απο τον οποιο μαθαινεις κατι, ή αυτον στον οποιο μαθαινεις κατι που σου εμαθαν?
πως γινεται να ανταγωνισθεις αυτον με τον οποιο μπαινεις σε σπηλαια και βασιζεσαι και βασιζεται πανω σου?

πως γινεται να υπαρξει ανταγωνισμος, οταν η σχεση ειναι εξατομικευμενη και σχετικιστικη?
ο ανθρωπος και το σπηλαιο.
και το σπηλαιο ειναι ενεργος και ρευστος παραγοντας.
(προσωπικα μπαινω στα σπηλαια που μου το επιτρεπουν - επι του παροντος δεν με απασχολει αν θα το καταλαβετε οι υπολοιποι, αλλά καποιοι σπηλαιοσυντροφοι μου, ας σκεφθουν επι τη ευκαιρια τον Μεγαλο Πυργο και ας αναρωτηθουν: οταν θα παμε, αν θα παμε, θα ειναι γιατι εμεις μονο το θελουμε?)

στην σπηλαιολογια ασχολουμαστε με ΣΠΗΛΑΙΑ, οχι με ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥΣ ΕΓΩΙΣΜΟΥΣ.

και αυτο που μαθαινουμε πρωτο ειναι οτι ΠΟΤΕ δεν σταματαμε να μαθαινουμε!